Like Us

SEKOLAH MEMANDU AEMY - TAWARAN HEBAT!

  
*** Tiada yang lebih berharga di dunia ini melainkan kasih sayang. Bila semua insan saling sayang, pasti di dunia tiada peperangan, sesama insan tiada pengkhianatan, keluarga tiada perpecahan, insan tiada kelaparan, di jalan raya tiada kemalangan, kerana kasih sayang membawa kebahagiaan dan seribu pengertian sesama insan, (Renungkanlah...)***

Umur kelayakan untuk Lesen:
  • Motorsikal (B2)                - 16 tahun
  • Kereta (D)                        - 17 tahun
  • GDL, PSV, Teksi dan Lori  - 21 tahun

HARGA LESEN UNTUK CALON BARU :

KERETA (D) = RM1,200

MOTORSIKAL (B2) = RM600

MOTORSIKAL 500cc (B) = RM1,050
 ------------------------------------------------------------------

LORI (E) = RM880


TEKSI = RM350


GDL = RM250


PSV VAN = RM250


PSV KONDUKTOR = RM250


KELAS KEMAHIRAN MEMANDU 


-------------------------------------------------------------------------------------------------



KURSUS DAN LATIHAN :
SELASA / RABU / KHAMIS / SABTU / AHAD

UJIAN PRAKTIKAL JPJ :
ISNIN

TUTUP / CUTI :
JUMAAT DAN CUTI UMUM

**Pengangkutan Disediakan (Bagi kawasan Sentul, Segambut,  Sri Damansara, Jalan Duta, Kepong) bagi kawasan² lain kami akan menjemput anda di STAR Sentul Timur / Komuter Segambut.


**Cara kami mudah! Hari ini anda daftar, hari ini juga anda boleh memulakan kelas Pemanduan anda!!!

Berminat??? Untuk keterangan lanjut

HUBUNGI - AEMY ( 012-383 8879 ) - Kuala Lumpur, Malaysia

Tempat Latihan dan Kursus - Institut Memandu Wilayah, Tmn Sri Sinar, Segambut, Kuala Lumpur (Berdekatan Komuter Segambut)

Pejabat - Bandar Baru Sentul (Berdekatan Star Sentul Timur)

**Tertakluk kepada syarat dan peraturan

>En.Aemy (Penceramah, Pegawai QTI dan pengalaman mengajar memandu lebih 10 tahun)<



55 comments:

  1. salam semua...sape2 yg nk belajar memandu jgn pk byk lg...jmpa abg aemy...dia mmg best....

    teknik pembelajarannya amat bermutu...

    abg penuh dgn sifat kesabaran.

    ani....

    ReplyDelete
  2. dh 5taun xbwk kete..lepas dpt lesen dulu ada bwk 2-3x..skang dh takut..nk personal trainer bleh x?

    ReplyDelete
  3. Boleh. Kami juga turut menyediakan Kelas Kemahiran Memandu. Pilih tarikh dan masa. Terus hubungi saya Aemy untuk menetapkannya.
    012-383 8879.

    ReplyDelete
  4. Sekarang nie saya dok di area Putra Height. Ada x pengangkutan dari sana?

    ReplyDelete
  5. Aemy is able to teach the every correct tactics and steps to let you be confident of driving ....
    Is so much easier to learn and be confident of driving on the road ...

    with his teaching .. you can be sure you will be confident to pass on the day of test !!

    ReplyDelete
  6. Thanks for your comment. I really appreciate.

    ReplyDelete
  7. I passed confidently 1st time with Aemy !!
    He is a wonderful instructor with passion to want the best for his students.
    If you wish to be a confident driver not only on the day of test, but after the test .....
    Choose Aemy as your instructor ... you will not know what i meant until you use him ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks again for your comments. I really appreciate.

      Delete
  8. saya ada lesen L untuk motor.kalo nak amik berapa ya?saya ada lesen P untuk kereta tapi rasa macam nak belajar balik sebb x yakin sangat.boleh x?berapa charge utk belajar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga bg calon yg sudah ada Lesen L utk Motorsikal -RM305. Kami ada kelas kemahiran memandu. Hubungi saya Aemy 012-383 8879. Untuk perbincangan lanjut. Terima kasih.

      Delete
  9. Saya nak ambil PSV teksi baru ...nak buat apa . Boleh dapat info penuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga untuk PSV Teksi>RM350.
      Prosedur>ISI BORANG PEMERIKSAAN KESIHATAN DI KLINIK (SEDIAKAN SALINAN KAD PENGENALAN DAN LESEN MEMANDU)>KURSUS PERTAMA (AHAD)> KURSUS KEDUA DAN UJIAN BERTULIS(KHAMIS)>BAGI PSV TEKSI (LULUS UJIAN BERTULIS AKAN MEMULAKAN LATIHAN MEMANDU)>UJIAN MEMANDU TEKSI(KHAMIS).
      **HARGA PAKEJ YANG DISEDIAKAN ADALAH DARIPADA KURSUS SEHINGGA UJIAN JPJ SAHAJA.

      Delete
  10. kalo dah ade L untuk kereta....nak blajar boleh x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Hubungi Aemy untuk keterangan lanjut. 012-383 8879.

      Delete
  11. nak tanye...kalau dah belajar kereta selama 10 jam dgn instruktor ....tiba tiba nak tukar instruktor lain dekat tempat lain...kene blajar 10 jam lagi ke atau bleh blajar sikit je pastu booking test terus?x tahan instuktor panas baran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Perlu ambil kelas 8 jam sahaja. Untuk belajar teknik dan kawasan untuk ujian Praktikal JPJ.

      Pakej kami RM500 (Lesen D).

      Aemy : 012-3838879

      Delete
  12. Dimana ye pejabat sebenarnya? Boleh beri alamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat latihan :
      NATION DRIVE WILAYAH SDN BHD
      Lot 441 & 442, Jalan Lang Emas
      Taman Sri Sinar, Segambut
      51200 Kuala Lumpur

      Sila Hubungi Aemy : 012-383 8879 untuk sebarang urusan dan pendaftaran. Terima kasih.

      Delete
  13. Assalamualaikum...
    Kalau dah pandai bawa kereta sebab sebelum ni memang pernah ada lesen tetapi lesen hilang,so harga nak dapatkan lesen baru macamana ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumsalam,
      Sila hubungi Aemy untuk keterangan lanjut. 012-383 8879.

      Delete
  14. Salam sejahtera..
    Kalau pelajar universiti/kolej boleh dapat diskaun tak utk lesen motor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sejahtera,
      Maaf, kami tiada harga diskaun untuk pelajar. Harga kami sama dari 10 tahun yang lalu untuk semua peringkat masyarakat. Tenaga pengajar kami sangat berkualiti.

      Delete
  15. Saya berminat untuk ambil lesen motor tetapi saya tiada sebarang asas dalam menunggang motorsikal(x pernah membawa motor sblm ni).. Bagaimana ye? adakah asas utk menunggang akan diajar nanti? Akan dikenakan extra charge?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda tidak perlu risau jika anda tidak tahu langsung menunggang motorsikal ataupun memandu sebarang jenis kenderaan. Sebab itulah adanya kursus dan kelas bagi mengajar pengguna jalanraya membawa semua jenis kenderaan dengan betul dan selamat. Tiada caj tambahan dikenakan kecuali tambah kelas. Biasanya dalam masa 4 jam kebanyakan pelajar sudah boleh menunggang motorsikal.

      Delete
  16. Berapakah tempoh masa yg diambil utk complete lesen p kalau kelas d dan b2 diambil skaligus?
    Agak2 brape lame ye?
    Sbb bulan sept nanti kene sambung blajar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam masa 2 bulan. Yang penting anda harus konsisten.

      Delete
  17. saya dah ada lesen L untuk motor dan kereta. kereta dah habis 10 jam, untuk motor pula belum pernah belajar. kereta saya tinggal test. tapi saya x yakin nak bawa kereta dan dah 3 bulan saya x belajar kereta.kalau saya belajar kat tempat abang berapa bayarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga RM655 bagi yang sudah ada lesen L motorsikal dan kereta B2D. Pakej termasuk 8 jam belajar motorsikal dan kereta sehingga ujian praktikal JPJ. Untuk keterangan lanjut boleh hubungi Aemy 012-383 8879. Terima kasih.

      Delete
  18. Salam..
    Nak tanya kelas kemahiran memandu akan diadakan sebelum ikuti kursus kpp ke? Dan ia termasuk dalam pakej atau dikenakan caj kalau nak ikuti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Kelas kemahiran memandu adalah untuk individu yang sudah ada lesen memandu tetapi masih tidak yakin untuk memandu dijalan raya ataupun sudah terlalu lama tidak memandu.

      Delete
  19. salam..klu saya da ada lesen L utk kereta n motor berapa lg yg sy perlu bayar utk sambung P?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Anda perlu buat bayaran sebanyak RM655. Untuk maklumat lanjut sila hubungi Aemy 012-3838879. Terima kasih.

      Delete
  20. kalau x pandai bawak motor sikit pon boleh x??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan risau. Hampir semua yang hadir ke institut kami tidak tahu langsung menunggang motorsikal.

      Delete
  21. salam,

    saya nak tanya, before ni saya dah amek clas memandu d tempat laen. dah ambil ujian jpj tapi tak lepas. then saya tanguh sampai lesen L da tamat tempoh utk 2 tahun. kalo saya na ambil ujian jpj lagi skali, apa saya kena mula dari bawah semula ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Ya. Anda harus bermula semula dari kursus KPP.

      Delete
  22. Salam. Kalau berminat nak ambil lesen kereta dan motor. Berapa ye?

    ReplyDelete
  23. Salam. Harga KERETA + MOTORSIKAL (D+B2) = RM980

    ReplyDelete
  24. Salam .. sy dh ada lesen kereta L .. kalau nak ambil p berape yea ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Harga untuk calon yang sudah Lesen L (D) Kereta RM500

      Delete
  25. Nk daftar utuk ank. Nnti bila abis paper SPM baru bole start belajar bole !. opis kat mane yea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh mula kelas pada bila-bila masa. Kami bertempat di Taman Sri Sinar, Segambut. Daftar dan terus masuk kelas pada hari yang sama.

      Delete
  26. salam,, saya baru nak ambil lesen motor sahaja,,, tapi saya bekerja pada hari isnin sampai sabtu,, macam mana yea??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelas, kursus dan latihan kami pada hari Selasa, Rabu, Khamis, Sabtu dan Ahad. Anda boleh ambil kelas pada setiap hari Ahad.

      Delete
  27. Kalau sy nk smbung lesen p moto kete brpe kos nye?da ade lesen L moto kete...

    ReplyDelete
  28. Salam,
    Anda perlu buat bayaran sebanyak RM655. Untuk maklumat lanjut sila hubungi Aemy 012-3838879. Terima kasih.

    ReplyDelete
  29. sy ddk kat bandar seri permaisuri,cheras.. ambil kat rmh ke pergi sendiri

    ReplyDelete
  30. boleh ke byar ansuran???dan macam mana pembayaran nye untuk setiap latihan??

    ReplyDelete
  31. saya berminat utk mendaftar. tp saya kol knp tiada org agkt

    ReplyDelete
  32. sy berminat nak amik class kat sane utk lesen d...brape kos nye?

    ReplyDelete
  33. Salam...kalau dh ade L tapi dh tamat tempoh...boleh ke buat semula lesen tu tanpa kpp dn test????

    ReplyDelete
  34. Hi.. kalau dah ada lesen L dan nak tukar sek. memandu kpd nation drive boleh tak? brapa harganya?

    ReplyDelete
  35. UNTUK PERTANYAAN LANJUT SILA HUBUNGI EN. AEMY 012-383 8879

    ReplyDelete
  36. Salam.sy dah ade L dan dah lulus ujian jln rya.klw nk ambik ujian dlm litar brape ye?

    ReplyDelete